افزایش عزت نفس

افراد با عزت نفس بالا عاشق برخورد بامسائل و چالش هایی هستند

1397/1/16 15:10
نویسنده : علی
362 بازدید
اشتراک گذاری

 نتیجه بسیار بیشتری میگیرد تا اینکه زمان خود را صرف مثلاً ادامه تحصیل دهد درصورتی که درآن

توانایی و استعداد ندارد.

عزت نفس داشتن یعنی اینکه اگر در کاری هم قوی عمل نمی کنیم اما مطمئنیم که اگر بخواهم

می توانم تلاش وتمرین کنم و درآن حوزه هم قوی شوم.

یعنی اینطور نباشد که فقط در کاری که توانمندی داریم اعتماد به نفس داشته باشیم.

بلکه یقین داشته باشیم که اگر من در فلان کار ضعیف هستم اگر بخواهم می توانم با

وقت گذاشتن در آن حوزه هم قوی شوم.
– توانایی برخورد با چالش ها و مسائل زندگی

افراد با عزت نفس بالا عاشق برخورد بامسائل و چالش هایی هستند که با آن روبرو می شوند.

عاشق پیشرفت و تغییرات جدید هستند.

موضوع مشکل نیست بلکه موضوع اندازه ما در برخورد با مسائل است.

یک مثال وجود دارد در این زمینه که اگرمشکلی که اندازه ش ۲ است برای فردی که اندازه اش

۴ است پیش بیاید به راحتی از عهده آن مشکل برمی آید .

ولی اگر مشکلی که اندازه ش ۴ است برای شخصی که اندازه اش ۲ است پیش بیاید آن مشکل

مثل یک مانع برسرراه خواهد بود.

عزت نفس و درنتیجه اعتماد به نفس به این معنی نیست که ما مشکلی نداشته باشیم بلکه به

این معناست که باوجود مشکلات حرکت کنیم.

برای پیشرفت کردن گاهی ممکنه که با این چالش ها روبرو شویم که رویارویی با همین  چالش ها

باعث افزایش عزتنفس ما می شود.

فرد با عزت نفس ضعیف قبل از شروع کار مدام باخود می گوید:

نکنه نشود.

نکنه شکست بخورم..

نکنه کار را خوب شروع کنم ولی در ادامه کار نتوانم از عهده ش بربیام..

بنابراین برای افزایش عزت نفستان  باید من شروع کنید و اگر در وسط کار مشکلی پیش آمد

حلش می کنید.گاهی راه حل ها در خود مشکلات هستند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)