افزایش عزت نفس

عزت نفس با اعتماد به نفس فرق دارد

1397/1/23 15:44
نویسنده : علی
374 بازدید
اشتراک گذاری

عزت نفس در واقع اسکلت روانی ماست. همانطور که جسم ما بدون استخوان و اسکلت بندی کاربردی ندارد،‌ بدون عزت نفس هم روان و شخصیتِ ما معلول خواهد بود. این ملموس‌ترین تعریفی است که می‌توانستم از عزت نفس ذکر کنم.

عزت نفس بخشی از هویتِ ماست. در مرکز ناخودآگاه قرار دارد و هر رفتار، واکنش و تصمیمی، قبل از هرچیز از فیلترِ عزت نفس خواهد گذشت.

عزت نفس به تعریف دیگر یعنی احترام به خود. یعنی من چقدر از نظر خودم انسان ارزشمندی هستم؟ یعنی من چقدر لایق یک زندگی بامعنا و سرشار از فراوانی هستم؟
تفاوت عزت نفس و اعتماد بنفس چیست؟

عزت نفس با اعتماد به نفس فرق دارد. اعتماد به نفس در مورد یک مهارت خاص مطرح می‌شود. اگر شما بلدید سخنرانی کنید، پس در سخنرانی اعتماد به نفس دارید، اما ممکن است در فوتبال بازی کردن اعتماد به نفس نداشته باشید.

این مقاله در واقع یک تحقیق کامل درباره عزت نفس است. در ادامه در یک اینفوگرافی به طور کلی به بحث عزت نفس و در عنوان‌های بعد به عواملی که موجب بالا رفتن عزت نفس میشود پرداخته ام. امیدوارم مورد توجهتان قرار بگیرد…

پسندها (2)

نظرات (0)