افزایش عزت نفس

یوگا یک تمرین فکری و ذهنی است

1397/5/12 0:21
نویسنده : علی
1,196 بازدید
اشتراک گذاری

یوگا یک تمرین فکری و ذهنی است، که ابتدا در اواسط سال ۱۸۰۰ به اروپا و ایالات متحده راه یافت و از آسیایی ها هم عمدتا هندوستانی ها شروع شد. از آنجا که یوگا شامل تحرک و کنترل تنفس و تمرکز است، بسیاری از مزایای آن شبیه به تای چی یا هنرهای رزمی است. ریشه ورزش یوگا به هند باستان برمی گردد و البته یک عمل مذهبی نیست.

یوگا چیست ؟

امروزه محبوب ترین سبک های یوگا  Vinyasa, Ashtanga, Bikram, Iyengar ها هستند . همه این سبک ها در اصل از سبکی به نام هاتا مشتق شده اند که هر یک اصول اصلی منحصر به فرد خود، سبک های آموزشی و مزایای فیزیکی خود را دارند.

 

مقایسه ورزش یوگا و پیلاتس-04

 

ورزش یوگا مجموعه ای از تمرینات فیزیکی می باشد که با عنوان asanas یا وضعیت ها شناخته شده اند. توالی asnas ها یا وضعیت ها به گونه ای طراحی شده که بر پوست و ماهیچه ها و استخوان ها تاثیر گذار باشد و کانال های بدن علی الخصوص کانال اصلی یعنی ستون فقرات را باز کند تا انرژی راحت جریان پیدا کند.

در مقایسه با ورزش های شناخته شده مرسوم ، ورزش یوگا همه جانبه تر است چون حرکات فیزیکی و تکنیک های کنترل تنفس در این تمرینات با هم ترکیب شده اند. یوگا هر وضعیت با عنوان asanas شناخته شده است. تنظیم تنفس هم با عنوان pranayama شناخته می شود. این دو با هم ادغام می شوند تا تمرکز فکری و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

 asana ها عموما همراه با تنفس های عمیق و یک سری حرکات کششی همراه هستند. در یک جلسه یوگا شما باید هر قسمت از بدن خود را با شیوه های کنترل تنفس ، آرامش و مراقبه تمرین دهید.

 

 
موقعیت های مختلف یا آسانا ها:

وضعیت خوابیده

وضعیت نشسته

وضعیت ایستاده

وضعیت معکوس

 

مقایسه ورزش یوگا و پیلاتس-01

 

یک آسانا هرگز نباید باعث ایجاد درد شود. اگر باعث صدمه زدن یا درد شود باید به سراغ تمرینات کششی برگردید و آن را انجام ندهید.

اگر سنتان بالای ۴۰ سال است به مدت طولانی ورزش نکنید یا اگر شرایط پزشکی خاصی دارید ، باید قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

کلاس های ورزش یوگا معمولا شامل ۱۰ تا ۲۰ نفر هستند که به صورت اختصاصی تمرینات به آن ها داده می شود. برای اینکه از کلاس های یوگا بیشترین استفاده را ببرید:

لباس های راحت را بپوشید و از  Mat استفاده کنید، چراکه بعضی از حرکات به صورت نشسته یا دراز کشیده انجام می شود.

 

اجازه دهید حداقل سه یا چهار ساعت از آخرین وعده غذایی خود بگذرد.

 

اگر مشکل خاصی دارید با مربی یوگای خود حتما در میان بگذارید تا به شما کمک کنند حرکات آسانا (یوگا) برایتان مشکلی ایجاد نکند.

 

در صورت باردار بودن و یا سابقه عمل جراحی و فشار خون بالا و مشکلات قلبی و پوکی استخوان  حتما مربی یوگای خود را در جریان بگذارید.

 

در کلاس صحبت نکنید، زیرا تمرکز و آرامش خود و دیگران در کلاس را مختل می کنید.

 

 

پسندها (2)

نظرات (0)